STRONA NA SPRZEDAŻ - zainteresowanych prosimy o kontakt pod adresem twojeagro@wp.eu
Firmy handlowe związane z JCB
  • AGRIPEL SP. Z O.O.
  • BAZA MASZYNOWA DANEX SP. J.
  • CHARTER AGRO-MASZ

Traktor JCB FASTRAC 3000

Traktor JCB FASTRAC 3000
Traktor JCB FASTRAC 3000
Traktor JCB FASTRAC 3000

Ciągnik Fastrac jest nowoczesnym ciągnikiem rolniczym posiadającym wiele sprawdzonych zastosowań, które wyróżniają go z pośród konkurentów. Stanowi połączenie komfortu pracy, wydajności, bezpieczeństwa i wszechstronności co udowodniono w wielu przeprowadzonych testach. Fastrac wykona więcej pracy w krótszym czasie zarówno w polu jak i w transporcie. Fastrac to nie tylko ciągnik gdyż podobnie jak ciężarówka czy terenówka posiada pełną komfortową amortyzację zawieszenia, skuteczne mocne hamulce tarczowe i możliwość szybkiego poruszania się po drogach i w terenie
Silnik
Cumminsa o poj. 6,7 lub 8,3 -litra Turbo intercooler, TIER III o mocy znamionowej od 160 do 280 KM z elektronicznym układem wtryskowym paliwa Common Rail, który może podawać paliwo pod ciśnieniem do 1600 bar co poprawia wydajność i efektywność pracy przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Silnik chłodzony cieczą z suchym filtrem powietrza z podwójnym wkładem pozwala osiągnąć przy maksymalny moment obrotowy wynoszący od 641 do 1179 Nm
System zarządzania i diagnostyki silnika EMS stale monitoruje skuteczność działania wszelkich funkcji, pozwala więc operatorowi jak i serwisantowi na natychmiastową identyfikację występującego problemu, co ogranicza czas przestoju do minimum. Skutkuje to utrzymaniem żywotności silnika co sprawia iż po pierwszych 100 godzinach pracy olej silnikowy i hydrauliczny wraz z filtrem wymaga wymiany nawet co 500 godzin. Wpływa to znacząco na koszty eksploatacji maszyny.


Przekazanie napędu i sterowanie
Zastosowany w serii 2000 układ napędowy Smoothshift to zaprojektowana i wyprodukowana przez JCB skrzynia biegów posiadająca 54 biegi do przodu i 18 do tyłu czyli 3 zakresy (rewers po lewej stronie-wolny, średni, szybki) 6 biegów (dźwignia zmiany biegów z prawej strony), 3 prędkości jazdy na każdym biegu tzw. podbiegi (w dźwigni zmiany biegów po prawej stronie) z synchronizacją nie wymagającą zastosowania sprzęgła przy ich zmianie z ręcznym i automatycznym trybem pracy Tak duża ilość biegów zapewnia optymalny dobór, prędkość jazdy do każdych zastosowań, optymalne zużycie paliwa we wszystkich zastosowaniach oraz wysokie prędkości przemieszczania się przy niższych obrotach silnika (od 1.3 do 60km/h) blokada do 40km/h.
Zastosowany w serii 7000 i 3000 XTRA układ napędowy P-TRONIC to zaprojektowana i wyprodukowana przez JCB skrzynia biegów Powershift zestopniowanej zmiany biegów pod obciążeniem posiadająca 24 biegi do przodu i 9 do tyłu, która zapewnia optymalną prędkość jazdy do każdych zastosowań, odpowiedni dobór przekładni we wszystkich zastosowaniach polowych i drogowych optymalne zużycie paliwa oraz wysoką prędkość przemieszczania się przy niższych obrotach silnika (od 1.7 do 80km/h) blokowana do 40 km/h. Skrzynia biegów posiada trzy tryby przekazania napędu wybierane na ekranie dotykowym: D automat szosowy Drive, A automat polowy Autoshift i P/S ręczna zestopniowana zmiana biegów joystickiem Powershift (6 biegów w 4 zakresach A/B/C/D).
Zastosowany w serii 8000 układ napędowy V-Tronic znanego producenta to bezstopniowa zmiana biegów z opcją zmiany powershift sprawdzona w ciągnikach Fendt i Massey Ferguson. Układ napędowy posiada jednak własne opracowane przez JCB oprogramowanie sterujące różniące się w obsłudze, zapewnia on odpowiedni dobór przekładni we wszystkich zastosowaniach polowych i drogowych, optymalne zużycie paliwa, komfort obsługi, precyzyjne sterowanie, bardzo niska prędkość minimalną 0,2 km/h oraz wysoką prędkość przemieszczania się przy niższych obrotach silnika (od 0.2 do 69 km/h) blokowaną do 40km/h. Skrzynia biegów posiada trzy tryby przekazania napędu wybierane na ekranie dotykowym: D automat szosowy Drive, M ręczna obsługa skrzyni bezstopniowej i P/S ręczna obsługa opcji Powershift.

Programowanie
Kolorowy ekran dotykowy w serii 7000, 8000 i 3000 XTRA służący do pełnej obsługi komputera głównego regulacji i ustawień, a także do wyboru trybu jazdy, wyświetla wyraźne i łatwe do zrozumienia ikony oraz posiada liczne możliwości programowania automatycznych i powiązanych ustawień. Dla ochrony mechanizmów system pozwala na ustawienie prędkości w km/h i procentowego kąta skrętu napędu na 4 koła i blokady mechanizmu różnicowego celem ich automatycznego rozłączenia. Dźwignia sterowania jazdą posiada również możliwość programowania na niej i sterowania funkcjami z panelu bocznego co znacznie ułatwia pracę i redukuje wysiłek operatora. Dźwignia sterowania jazdą daje możliwość także precyzyjnego sterowania na uwrociach wieloma ustawieniami-funkcjami powiązanymi jednocześnie lub z opóźnieniem czasowym poszczególnych funkcji względem siebie po naciśnięciu jednego tylko guzika na dźwigni (np. włączanie się napędu na 4 koła, blokady mechanizmu różnicowego czy WOM w połączeniu z funkcjami hydrauliki zewnętrznej tj. rozszerzanie pługa, przerzucanie znaczników itp. w momencie opuszczania tylnego lub przedniego podnośnika narzędzi-TUZ. Analogicznie następuje wyłączanie się napędu na 4 koła, blokady mechanizmu różnicowego czy WOM w momencie podnoszenia TUZ w połączeniu z funkcjami hydrauliki zewnętrznej np. zwężanie i obracane pługa po uniesieniu narzędzia w końcowym cyklu wykonywania wszystkich funkcji.
Zawieszenie, rama i podwozie
Doskonałe rozłożenie masy blisko 50/50 wraz z w pełni zamortyzowanym system zawieszenia, na obie osie daje płynną bezpieczną jazdę nawet podczas poruszania się z dużą prędkością, zwiększa właściwości trakcyjne, wydajność, przyczepność (zmniejszając o ponad 15% poślizgi kół), zwrotność , zapewnia stabilniejsza pracę i eliminuje o ponad 36% wibracje. Umożliwia to w rezultacie uzyskanie większej prędkości roboczej w polu skracając czas pracy o 20% podczas opryskiwania, nawożenia czy pracy z ciężkim sprzętem na tej samej powierzchni w porównaniu do konkurentów. Doskonałe rozłożenie masy gwarantuje lepszy docisk do podłoża dzięki czemu nie wymagana jest duża ilość dodatkowych obciążników. Możliwość dodatkowego obciążenia, które może wynosić z przodu 900kg lub 1500kg i z tyłu 800kg lub 1640 kg wraz z szerokimi oponami w zależności od modelu zmniejszając o ponad 15% poślizgi kół dodatkowo zwiększa przyczepność i stabilność maszyny. Montowany na przednim TUZ obciążnik można łatwo i szybko zdemontować w razie potrzeby zmniejszając masę maszyny co jest istotne w transporcie czy niektórych pracach polowych. Hydro-pneumatyczne, samo-poziomujące zawieszenie tylnej osi utrzymuje ramę w poziomie, gdzie komfort amortyzowania pozostaje niezmienny, niezależnie od ciężaru udźwigu co umożliwia sprawniejszy montaż narzędzi oraz stałe utrzymanie wysokości pracy jak i zapewnione jest bezpieczeństwo hamowania oraz prowadzenia pojazdu.
Przednie zawieszenie tj. masywna sprężyna i amortyzator teleskopowy zapewnia większy ruch osi przy małym obciążeniu lecz staje się sztywny w miarę wzrostu obciążenia przedniego. Cała rama z przodu i z tyłu podobnie jak sprężyny przednie posiada poduszki gumowe będące ogranicznikiem docisku ramy do mostów.
Działanie zawieszenia w połączeniu z systemem dynamicznego mocowania osi i dodatkowej amortyzacji zawieszenia narzędzi, sprawia że zawieszone narzędzia pozostają stabilne przy jednoczesnym odizolowaniu ich i operatora od wstrząsów i szarpnięć zwiększając komfort i bezpieczeństwo pracy zwłaszcza na nierównościach i pochyłościach oraz podczas przejazdu z zawieszonymi narzędziami przy większych prędkościach. Cała rama połączona jest z osiami za pomocą układu amortyzacji jak również rozbudowaną siecią wielu masywnych drążków i stabilizatorów zawieszenia. Kabina , rama, silnik jak i pozostałe elementy ciągnika ulegają mniejszym wibracjom w porównaniu do konwencjonalnego zawieszenia kabiny i ciągnika ze względu na w pełni niezależny system zawieszenia Fastraka tłumiący wszelkie drgania. Całkowicie spawana rama zaprojektowana do znoszenia dużych naprężeń jest idealnie dostosowana do dźwigania narzędzi instalowanych na przednim i tylnym układzie zawieszenia narzędzi.
Kabina
Obszerna wszechstronna kabina posiada dwa pełnowymiarowe siedzenia dla kierowcy oraz pasażera z pasami bezpieczeństwa. Siedzenie operatora z amortyzacją pneumatyczną i wszelkimi regulacjami (masy operatora, kąta i długości siedziska, obrót fotela, wysokości siedzenia, regulacja lędźwi, amortyzacji wzdłużnej i poprzecznej) z podłokietnikiem podwyższa komfort zapewnia wygodę i doskonałą ergonomię sterowania. Kabina jest w znacznej części przeszklona i według badań większa od konkurentów (2.2m³) co zapewnia doskonałą widoczność dookoła maszyny lepszą obsługę i łatwość kierowania maszyną. Opcjonalny układ podgrzewania szyb i lusterek oraz dodatkowego oświetlenia zewnętrznego zapewnia doskonałą widoczność nawet w złych warunkach pogodowych. W pełni automatyczna klimatyzacja zapewnia optymalną temperaturę dla operatora i umożliwia jej regulację. Duża ilość nawiewów w różnych kierunkach szybko nagrzewa lub chłodzi kabinę zwiększając wygodę i wydajną pracę operatora nawet w ciągu wielu godzin pracy.
Hydraulika
Układ hydrauliczny posiada 3 lub 4 tylne pary zewnętrznych wyjść hydraulicznych mechanicznie lub elektronicznie sterowanych o maksymalnym przepływie 99 lub 148 l/min (max. 210 l/min w opcji) pozwala on dostosować przepływ i czas zwiększonego przepływu do odpowiednich potrzeb oszczędzając zużycie paliwa gdy pompa hydrauliczna powraca automatycznie do pracy na minimalnym wydatku. Możliwe jest ustawienie ciągłego przepływu na odpowiednim poziomie. Układ hydrauliczny dodatkowo umożliwia zastosowanie szeregu ustawień automatycznej pracy zarówno przedniego i tylnego układu hydraulicznego w powiązaniu z innymi urządzeniami.

Hamulce
Potężne hamulce tarczowe 4 kół zgodne z wymogami UE dla samochodów ciężarowych dobrze oddają ciepło zaś z układem ABS w standardzie z dwoma zaciskami hamulcowymi na tarczę zapewniają niezwykłą skuteczność i bezpieczeństwo podczas hamowania na suchej i mokrej nawierzchni jak i z ciągniętym ładunkiem, który może wynosić maksymalnie w zależności od modelu do 33 ton całkowitego uciągu ( masa przyczepy i ładunku).
Układ zaczepienia narzędzi i przyczepy
- przedni TUZ w opcji udźwig 2500 lub 3500kg
- tylny TUZ udźwig od 6000 do 10000kg
- tylny automatyczny zaczep główny sworzeń Rockinger 860 RB 38mm
- tylny dolny zaczep transportowy wahliwy na boki ze sworzniem nie opuszczany
- dolny opuszczany zaczep typu hak do transportu ciężkich przyczep
- tylny dolny zaczep kulowy 80 mm Rockinger do transportu ciężkich przyczep
- tylny dolny zaczep typu piton 49 mm Sauermann do transportu ciężkich przyczep
- przedni zaczep ze sworzniem na ramie maszyny lub obciążniku.
GPS auto sterowanie
Fastrac jak każdy nowoczesny ciągnik rolniczy i wielozadaniowy współpracuje z układem GPS TRIMBLE który wspomaga sterowanie maszyną i jest niezwykle dokładny podczas pracy w polu przy przejazdach liniowych. Używanie GPSa skutecznie pomaga oszczędzać nawet duże ilości pieniędzy gdyż:
- ogranicza występowanie nakładek i mijaków, przez to oszczędzasz na drogich nawozach, środkach chemicznych i paliwie chroniąc rośliny przed przedawkowaniem;
- prace wykonywane są szybciej i dokładniej, tym samym zwiększasz wydajność maszyn mniej je zużywając;
- jeśli zatrudniasz pracowników, możesz kontrolować jakość ich pracy, dzięki raportom generowanym przez urządzenia;
- systemy automatycznego prowadzenia pozwala Tobie oszczędzać nie tylko przy nawożeniu, ale i przy uprawie, siewach, pracach żniwnych i pożniwnych.
- podstawowa zaleta fastraca tj. niezależne samopoziomujące zawieszenie generujące o 36% mniej drgań, zmniejszające poślizgi kół o ponad 15%, zmniejszając nacisk na glebę o ponad 13%, wpływające na duży komfort i bezpieczeństwo pracy daje w rezultacie do 30% mniejsze zużycie paliwa przekładając się na realną większą wydajność i efektywność.
Niezwykle łatwa obsługa GPSa, możliwość przenoszenia między pojazdami, dokładność i wielozadaniowość w połączeniu z wieloma nowoczesnymi i wydajnymi rozwiązaniami Fastraca, sprawia iż jest to niezwykle wydajny i oszczędny Ciągnik.
Zużycie paliwa i testy wydajności
W rzeczywistości porównując zużycie paliwa różnych ciągników jest ono podobne. Różnica wynika zależności od różnych warunków tj. rodzaj pracy i maszyny, rodzaj gleby jej wilgotność i struktura, wielkość pola i jego ukształtowanie, prędkość pracy, obroty silnika, obciążenie, dociążenie ciągnika, technika pracy operatora itp. Ciągnik dociążony przy niższych prędkościach jazdy –praca w polu dysponuje większą siłą uciągu i bardziej ekonomicznym spalaniem niż ciągnik niedociążony. Przy wyższych prędkościach nie należy zbytnio dociążać ciągnika, gdyż nie wpływa to na wzrost siły uciągu, a wręcz zwiększa spalanie.
Uzyskane warunki podczas testów nie są identyczne z warunkami i czynnikami z jakimi mamy do czynienia na co dzień więc uzyskane wyniki oczywiście mogą różnić się nieco w rzeczywistości.

Dzięki odpowiedniemu rozłożeniu masy, niezależnemu zawieszeniu a w konsekwencji mniejszym poślizgom kół:
- Podczas pracy z 4 metrowym agregatem/ kultywatorem fastrac wykona do 8% więcej pracy w ciągu dnia.
- Podczas pracy z pługiem fastrac wykona do 12% więcej w ciągu dnia pracy.
- Skrócenie czasu pracy do 20% podczas opryskiwania, nawożenia czy pracy z ciężkim sprzętem na tej samej powierzchni w porównaniu do konkurencji.
- Fastrac na standardowym węższym ogumieniu podczas pracy z zawieszanym rozsiewaczem nawozu wymaga o połowę mniejszego obciążenia z przodu powodując jednocześnie mniejszy nacisk totalny na glebę.
- Podczas transportu z pełną przyczepą fastrac zużywa do 2% mniej paliwa przy prędkości do 40 km/ha. W ciągu całego dnia pracy w transporcie poruszając się z prędkością ponad 50km/h fastrac przetransportuje od 10 do 25% więcej ładunku w tym samym czasie np.
Możliwości transportowe:
60 ton przy prędkości 40km/h
75 ton przy prędkości 50km/h
80 ton przy prędkości 60km/h
90 ton przy prędkości 70km/h
FASTRAC ZASTOSOWANIE
• Fastrac to ogromny krok naprzód jeśli chodzi o produktywność w wielu sektorach gospodarki jest nowoczesnym uniwersalnym ciągnikiem przeznaczonym do pracy w wielu sektorach gospodarki w rolnictwie, transporcie, leśnictwie czy pracach komunalnych i usługowych.
• Fastrac posiada wiele sprawdzonych zastosowań, które wyróżniają go z pośród konkurentów tj. niezawodny doskonały system pełnej amortyzacji zawieszenia, niezawodne silniki o dużej mocy, układy przeniesienia napędu zapewniające optymalną prędkość jazdy do każdych zastosowań, optymalne zużycie paliwa we wszystkich zastosowaniach oraz wysokie prędkości przemieszczania, zaawansowany system hydrauliczny, wszechstronne kabiny i potężne niezawodne hamulce tarczowe dające skuteczność hamowania podczas poruszania się z większa prędkością z ładunkiem, uniwersalność zastosowania przez cały rok co czyni ciągnik JCB wyjątkową maszyną z jednoczesnym zachowaniem wysokiej wydajności i bezpieczeństwa.
• W rolnictwie sprawdzone rozwiązania konstrukcyjne zawieszenia oraz napędu pozwalają na szerokie zastosowanie Fastraca np. wszelkie prace polowe z ciężkim sprzętem uprawowym, wszelkie prace transportowe tj. rozrzutniki, beczki, różnego rodzaju przyczepy, naczepy niskopodwoziowe do przewozu maszyn i pojazdów rolniczych czy budowlanych.
• W budownictwie, sektorze komunalnym i usługach sprawdzone rozwiązania konstrukcyjne zawieszenia oraz napędu pozwalają na szerokie zastosowanie Fastraca np. w transporcie przyczep i maszyn, stabilizacji gruntu, oczyszczaniu powierzchni dróg i poboczy, odśnieżaniu dróg, koszeniu placów i poboczy, doprowadzaniu terenów po budowie do kultury użytkowej czy energetyce. Oszczędności płynące z zastosowania tego ciągnika szybko znajdują odzwierciedlenie w budżecie.
• W transporcie rolnym, budowlanym i przemysłowym czyli porównanie Fastraca do ciężarówki lub wozidła ujawniają się pierwsze walory tj. nieograniczony czas pracy i wszechstronność zastosowań zastępując kilka pojazdów oraz oszczędności płynące z tytułu użytkowania tej maszyny w zakresie rejestracji i ubezpieczenia, kosztów utrzymania, ekonomii pracy, wydajności i zastosowania. Możliwość poruszania się po drogach z dużą prędkością oraz w trudnym terenie, czynią Fastraca znacznie wydajniejszą i tańszą maszyną.
• W pracach komunalnych i usługowych fastrac podobnie jak Unimog ma możliwość wykonywania wielu funkcji dzięki możliwości montażu różnego rodzaju osprzętu do zimowego i letniego utrzymania dróg i terenów zielonych, poboczy i placów, wysięgników dźwigowych i rozładunkowych podnośników i wielu innych.
• Na lotniskach dla niezakłóconego przebiegu lotów podstawowe znaczenie mają bezpieczne pasy startowe, bezpieczne nawet przy najgorszej pogodzie. Zadania takie skutecznie realizuje fastrac na całej kuli ziemskiej, przez okrągły rok. Od czyszczenia znaków i urządzeń sygnalizacyjnych po zamiatanie chodników i płyt postojowych. Od koszenia trawy między pasami startowymi po zastosowanie jako kompletnego ciągnika do samolotów. Od czyszczenia świateł pasa startowego po zimowe utrzymanie przy użyciu pługa śnieżnego, frezu śnieżnego i posypywarki. Szczególnie skuteczna w działaniu jest zamiatarko-zdmuchiwarka, zaprojektowana specjalnie do ośnieżania lotnisk. Jej dysza wydmuchuje powietrze z prędkością maksymalną do 500 km/h, nie pozostawiając ani jednego płatka śniegu. Fastrac pomaga jednak nie tylko w sprawnym przebiegu startów i lądowań. Przydaje się również w sytuacjach awaryjnych – jako niezawodny wóz gaśniczy, wyposażony w zbiornik wody lub środka pianotwórczego oraz w pompy wysokociśnieniowe
• Powoli zwiększa się świadomość iż fastrac to pojazd wielozadaniowy który może zastąpić różne pojazdy przez co fastrac może być wykorzystany w wielu gałęziach gospodarki podnosząc jej wydajność i efektywność.

Broszury i katalogi:
Źródło danych: INTERHANDLER JCB

Wszystkie materiały zamieszczone na stronie objęte są ochroną prawną. Zakaz kopiowania, rozpowszechniania i publicznego odtwarzania bez zezwolenia producenta.

Strona jest zgodna z XHTML 1.0 Strict i została zoptymalizowana dla przeglądarek IE7+, Opera 9+, FireFox 3+, Google Chrome, Safari 4+